Valpbok

Valpbok

21.feb 2010 16:01

Ojdå, här skrivs det ej så mycket, skall man anta att det inget händer utanför forumet som är värt att skriva om?
Jag gör ett hopp förbi klagandet och hamnar här nedanför:

Det är inte särdeles kul att jobba 25% och bo hemma. När man dessutom bor i skogen och arbetet utgör jag ju under helgerna i kyrkan. Mina gymnasiekompisar är antingen utflyttade eller bortglömda. Detta innebär att jag typ aldrig träffar och pratar med folk som inte är pingstvänner.
Då är det kul att jag skall fara till borås och träffa lite kompisar. Och om några veckor bär mig järnvingar till tanzania.

Annars så har jag tagit ytterligare ett steg mot jazzen. Det känns bra. Och jag hoppas kunna lära känna alla gitarrens band och strängar ännu bättre genom att nu strukturera min övning mer.

Eftersom det känns ganska drygt här hemma ibland, så är det viktigt att hösten blir en succé på bortaplan. Funderar på följande saker: jazz på folkis, teologistudier i örebro, musikhistoria på högskola alternativt sitta någonstans vid en dator och klaga på alla livets bittra frukter... Jag vet vad jag önskar men inte vad jag vill...

Vintern kan gärna fara tillbaka dit den kom ifrån, i detta land hör den inte hemma. Det var inte vintern som byggde sverige... (Nationalmetrologiskt uttryck)
Guldhamstern Göte
Användarvisningsbild

23.feb 2010 19:18

Även jag håller med om att vintern kan gömma sig ett tag nu. Det var okej i en månad eller så, men när man trodde att det börjar gå mot plusgrader och vaknar till 25 minus och snöstorm... Hoppas bara att tåget hem imorgon går, och gärna också på utsatt tid.
However. Livet leker. Världen är vacker. Jag trivs, vilket är konstigt men trevligt. Och inte bara med Mora och dess folkhögskola, utan med livet i stort. Nu fattas bara tillräckligt med studiedisciplin för att få det där stipendiet jag dreglar över, eller iaf en plan över vad jag ska göra när jag inte får det. Men det kommer nog det också snart. Det tror vi på. Vad jag än må ha hävdat i gångna tider så är världen faktiskt vacker.
Skruttet
Användarvisningsbild

31.mar 2010 19:39

heje
jag är så himla sugen på chips!!!
Kanske
Användarvisningsbild

01.apr 2010 00:31

Jag vet inte vad jag tycker om att komma hem. Skönt, efter långt och länge, men en helt ny tillvaro, helt olik den jag en gång lämnade. Så mycket har hänt, och ändå tycks allt ha stått still? Vad var det egentligen som hände, och vad hände egentligen? Det är nu det börjar, vad det nu är. Men jag tror det känns bra.
bob

01.apr 2010 13:51

Välkommen hem Per. :clap:
Jag kan jobba Jag kan va arbetslös Marknaden är snål Jag är generös
gurkburk
Användarvisningsbild

01.apr 2010 15:15

APRIL, APRIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
//Allt och inget gör mig glad och sur, men jag tror på tur!
Isak
Användarvisningsbild

01.apr 2010 16:49

Ja jävlar Isak dra ett april skämt utan aprilskämt. Där tog du mig allt. :party:
gurkburk
Användarvisningsbild

16.apr 2010 23:45

Oj, känns som det var längesedan jag tittade in här.
Mitt liv är som vanligt: ett långsamt kaos.
Jag har hittat vårkänslan, den var i bottnen av min damm dold bland all äcklig dy.
Nu saknas ett sommarjobb och en semester från det.
Guldhamstern Göte
Användarvisningsbild

17.apr 2010 04:41

Hej igen kära forum!

Det var länge sedan nu! har saknat detta faktiskt. kom precis hem från en sjukt bra dag/kväll, öppnade för Her Bright Skies ikväll och vi drog mer folk än vad dom gjorde (tror jag, mycket folk var det iallafall). sjukt bra spelning med galen pit! Helt underbart. kvällen spårade ur totalt senare mot småtimmarna. har inte skrattat så mycket på många år :P

Annars har jag haft fullt upp på sistone, har inte riktigt haft mycket tid över för forumande på sistone. hoppas alla forumvänner har det bra där ute i landet! snart är det sommar! Hoppas jag träffar så många av er söm möjligt på festivaler och dylikt i sommar!
?
Jim
Användarvisningsbild

30.maj 2010 09:16

Mitt rum är tomt. Mamma och pappa åkte för en halvtimme sedan med en släpvagn full med mina grejer. Det ekar här. Jag har mer golvyta än jag är bekväm med. Men det är väl så det måste vara(?).
På fredag är det avslutning. Jag blir färdig. Högskolebehörighet. Studenten? Folkhögskoleexamen. Nästan samma sak, men inte riktigt. Inget flak, men fest på lördag. Folk kommer långväga och kortväga och man ska träffa de man inte hört av på flera år.
Och så mitt i alltihopa - en enorm sorg. Jag TRIVS i Mora. Och så ska jag åka och kanske aldrig komma tillbaka. Kanske aldrig träffa alla människor man levt med och skrattat med och gråtit med. Kanske känna att allting är en väldigt verklig dröm.
Färgerna är mycket klarare här, men det kanske finns en charm i avgasdamm också? Det märker jag nog snart. På fredag är det farväl.

Hur kan alla studenter alltid vara så glada?
Skruttet
Användarvisningsbild

01.jun 2010 15:31

Hmmm längesen jag skrev någon dagbok. Jag är inte singel längre. <3 Nu vet ni det och så avslutar jag denna dagbok. :)
gurkburk
Användarvisningsbild

07.jun 2010 12:08

gurkburk skrev:Hmmm längesen jag skrev någon dagbok. Jag är inte singel längre. <3 Nu vet ni det och så avslutar jag denna dagbok. :)
Men Robin! Grattis!!
//Allt och inget gör mig glad och sur, men jag tror på tur!
Isak
Användarvisningsbild

07.jun 2010 14:18

Tack Tack Isak. Vi blev ett par redan i februari men har inte sagt något förns nu. Jag har dock känt henne sedan 2006. :)
gurkburk
Användarvisningsbild

26.jun 2010 20:56

Jag är tillbaks, efter ett kortare uppehåll. Blir lite problematiskt att hålla sig aktiv här när man har en kraschad dator och drunknad telefon. Men nu är det en ny trotjänare som sitter i mitt knä, som förhoppningsvis kommer hänga med längre än dess föregångare.

Midsommar var trots firande utanför Dalarna en succé, och vid 6-tiden i morse klev jag innanför dörren, efter att både ha avverkat sol på Saltholmen, Slottskogsvisit, hemmafest samt svartfest med dans tills solen gick upp. En fin dag, kväll, natt och morgon.
bob

11.aug 2010 18:23

Det har blivit Augusti...sommaren har slutat o rasa...istället rasar regnet...Regnet i Södertälje...

Vi är inne i slutskedet av festival-racet...det har festivalats hit o dit...tyvärr kommer några inte o återkomma mer...sommaren då festivalerna dog...

Det har brölats i Vuvuzelor i nästan en hel månad...nu e det över...tack för det...

Sommarlovet är sommarlovad o folk e tillbaka till jobben...jobben som dom pratat om att sticka ifrån...nån dag...men, dom återkommer...alltid...samma farbror som står där borta vid sin maskin o trycker på samma knapp...år ut o år in...

Nu är det bara en tidsfråga innan höstdepressionen slår in...men, lite sommar ska vi väl klämma ur fanskapet, när vi ändå håller på...

Tills dess...Skål...o se upp för idioter...:)
Aneurysm
Användarvisningsbild

Ort: Eeeeh, sej mej var ditt hyset por eller jak kasta egg po tin palkonk...

17.aug 2010 22:31

Ja, sommarn har rasat ut...
Som vanligt så är man ungefär på samma plats som vanligt efter att jorden snurrat ett varv runt solen.
Hösten rasar in och man gör saker som om några år kommer vara av det kuriosa slaget.
Hoppas jag blir stum av förvåning.
Hoppas livet kidnappar mig.
Tills dess får jag väl försöka göra det trevligt där jag är.
Guldhamstern Göte
Användarvisningsbild

18.aug 2010 19:42

livet går utför. men imorgon ska jag bada.
Jag är redo att gå hur långt som helst för att slippa ta det första steget
Martin Kanin
Användarvisningsbild

18.aug 2010 22:18

hålla handen ? :)
gurkburk
Användarvisningsbild

22.aug 2010 10:41

Hej hopp!
Jag blev medlem här för nån vecka sen, har nog aldrig riktigt varit nån forummänniska, men det här forumet verkar riktigt trevligt så jag tänkte ge det en chans :)

Just nu försöker jag ladda inför mitt antagligen mest krävande skolår hittils som börjar imorn (2:an på musikgymnasiet). Känner mig faktiskt sjukt peppad så det är najs.
Idag, min sista lediga dag så ska jag: damsuga hela lägenheten (lovade mamma att göra det minst en gång i månaden om vi köpte en miljövänlig dammsugare så nu får jag stå mitt kast), samt möblera om lite bland foton och affischer på min vägg. Eventuellt också släpa mig ner till stan för att köpa blyertspennor.
Detta var min oerhört intressanta dag, anteckna gärna!

/Sofia
Iställetförmusik

22.aug 2010 10:52

Bra vi behöver fler forumiter nu när facebook och twitter nästan helt tagit över. Dammsuga är vuxenpoäng men då ska du göra det utan att någon säger till dig. :lol:
gurkburk
Användarvisningsbild

Föregående